Proč zmizela praktická výchova ze základních škol?

, , Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Proč zmizela praktická výchova ze základních škol?

Z českých škol začínají pomalu ale jistě mizet předměty, jako dříve byl pozemky, dílny nebo vaření. Jedná se o předměty, které bývaly dříve povinné a to ještě i před několika lety . Dnes tomu tak ale není. Záleží na konkrétní škole, jak se rozhodne a jestli tyto předměty umístí alespoň do volitelných předmětů, které si budou žáci moci dobrovolně zvolit.
veselý školáček
Z osnov některých základních škol bohužel tyto předměty zmizely úplně a nadobro. Učitelé často navíc argumentují tím, že na jejich vyučování nemají dostatek prostoru a to tím, že o ně žáci nemají zájem. Argumentují kromě toho také tím, že dnešní doba vyžaduje úplně jiné předměty.
Možná na nich najdeme ale špetku pravdy. Skutečnost je ale taková, že pozemky, které měly dříve všechny školy k dispozici, raději zatravnily a udělaly z nich rekreační nebo sportovní zónu. Z prostorů, které byly určeny pro díly a kuchyň, se staly obyčejné učebny.
snowboard na triku
Jak všichni moc dobře víme, zájem žáků se odvíjí hlavně od nabídky předmětů a toho, jakou na něj udělali vyučující reklamu. Pokud jde o nároky dnešní doby, mnoha žákům by tento typ výuky jen prospěl, protože s tím, jak základní práce mizí z domácností, by se je děti měly naučit alespoň ve škole. Ne každé dítě se rozhodne jít studovat vysokou školu a bude si moct vybírat, co bude nebo nebude v životě dělat.
Čím dál více se ve veřejném prostoru ozývají hlasy majitelů různých podniků a učitelů učňovských škol, že absolventi základních škol nemají žádné praktické zkušenosti a chybí jim základní znalosti dovedností. Není se tedy čemu divit. Stačí se jen podívat na generaci dnešních mužů. Málokterý v dnešní době umí vzít do ruky kladívko a šroubovák a následně provést základní opravy v domácnosti, natož aby něco sám vytvořil. Stejně tak velká spousta žen neumí ani pořádně vařit.
Velká spousta žen ani mužů neumí ani pořádně nic zasadit nebo dokonce vypěstovat. Nejsou schopni poznat jednotlivé druhy zeleniny, nebo vůbec netuší, jak se o ně postarat. Takový vývoj k nesamostatnosti a neschopnosti může v budoucnu velmi zamrzet. Neschopnost zajistit si životní potřeby může vést až k závislosti, která může vést až k vydírání.